Friday, December 28, 2012

Teknik Belajar Cara Aku.

Assalamualaikum. Salam satu sedunia. hikhik.
aku nk kongsi ckit teknik belajar cara aku. supaya aku xlupa nanti.
lgpun, thun dpn aku dh SPM okayy SPM wuuu..

Cara 5R.
1.Recopy [salin semula]
2.Rework all model [buat semula contoh]
3.Read repeatedly [ulang menbaca]
 4.Recheck [semak semula]
5.Reasonablenes [jawapan berpatutan]

cara STUV
1.Sumarize [ringkaskan nota]
2.Test yourself [uji diri anda]
3.Use [gunakan]
4.Visualize [bayangkan selalu]

tu semua..untuk yg ringan-ringan je klau rasa dh boleh buat semua guna cara ni

1.Preview [tinjauan awal]
2.Question [soal diri]
3.Read & Underline [baca & garis@ highlight]
4.Recite & Write [lafaz dan tulis nota]  
5.Review [tinjauan akhir]
6.Sumarize [ringkasan]
7.Test yourself [uji diri anda]
8.Use [gunakan]
9.Visualize [bayangkan]

setakat ni je. to be continue erk..tunggu tau. pray for my succes too. salam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.